DG PersoPoint
Het Directoraat-generaal PersoPoint beheert de personeels- en loonadministratie van zijn klantorganisaties en van de FOD Beleid en Ondersteuning.
Het Directoraat-generaal PersoPoint beheert de personeels- en loonadministratie van zijn klantorganisaties en van de FOD Beleid en Ondersteuning.
Als betrouwbare
Bij beslissing van de Ministerraad van 4 maart 2016 werd een overeenkomst gesloten met het oog op een progressieve en verplichte centralisering van de loon- en personeelsadministratie van alle federale overheidsdiensten binnen de BOSA, en meer precies het DG PersoPoint.
Wij begeleiden de statutaire en contractuele ambtenaren tijdens hun volledige carrière bij de federale overheid.
Wij bieden een volledig pakket van expertise en ondersteuning op HR-vlak aan, zodat jouw medewerkers zich kunnen concentreren op hun essentiële taken.
Door het personeels- en loonbeheer te centraliseren, bieden wij je een continue en betrouwbare ondersteuning op het vlak van HR en dragen wij bij aan de bouw van een innovatieve, transparante, toegankelijke en duurzame overheid.
We werken aan een toekomstgericht federaal HR-beleid dat de opvolging van talenten en carrières binnen de overheid zo goed mogelijk wil opvolgen.
De centralisering van de personeels- en loonadministratie van alle federale organisaties bij de BOSA zorgt niet alleen voor een standaardisering van de processen, maar vooral ook voor een betere opvolging van de carrière van ambtenaren.
Door de verschillende personeelsbeheersystemen te fusioneren, centraliseren we de expertise en de kennis op het vlak van o.a. regelgeving.
De FOD BOSA biedt ook een dienstverlening van hoge aan, die ondersteund wordt door de laatste nieuwe technologische applicaties.
De digitalisering van de administratieve processen waarvoor wij verantwoordelijk zijn, maakt het mogelijk om de loopbaanopvolging vlotter te maken en te optimaliseren, en ook om de betrouwbaarheid en de regelmatigheid van de uitbetaling van de lonen te garanderen.
De terbeschikkingstelling van het digitale personeelsdossier en de digitale weddefiche laat toe om de traceerbaarheid van documenten te garanderen, elk verlies te vermijden, de opslag en de toegang te vergemakkelijken, de informatie te beveiligen en de kosten te verminderen.
De betrouwbaarheid van de nuttige gegevens voor het loon wordt gegarandeerd door de centralisering van informatie en de automatisering van processen.
Deze vereenvoudigde en versnelde loonadministratie garandeert snellere betalingen en een betere dienstverlening.
Onze expertise zorgt ervoor dat wij een betrouwbare dienst kunnen aanbieden. Wij zullen echter niet aarzelen om je door te verwijzen naar de bevoegde dienst als jouw vraag niet onder onze bevoegdheid valt.
Wij communiceren op duidelijke en transparante wijze door onze klanten en interne partners te informeren over onze vooruitgang en, in de mate van het mogelijke, door hen te betrekken bij onze beslissingen.
Bovendien garanderen wij de transparantie van informatie en van onze diensten. Onze applicaties zijn 7d/7, 24u/24 beschikbaar, uitgezonderd tijdens onderhoudsperiodes.
Handleidingen, video’s, opleidingen: wij ontwikkelen voortdurend nieuwe tools om jouw medewerkers te begeleiden.
Zo garanderen wij niet alleen een assistentie bij het gebruik van onze digitale applicaties, maar ook een reële ondersteuning op HR- en sociojuridisch vlak.