Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be

Engagementen van de FOD BOSA

    • Onze engagementen

       

    • transparency

      Transparantie

      Via onze website en sociale media garanderen we de transparantie van informatie, diensten en procedures.

      Je kan rekenen op transparantie over de stappen van de procedures en de duur ervan.

    • information quality

      Kwaliteit van de informatie en duidelijkheid van de teksten

      • Onze informatie is correct, betrouwbaar en wordt regelmatig bijgewerkt.
      • Ons taalgebruik is duidelijk, precies en begrijpelijk.
      • Ambtenaren worden opgeleid om de leesbaarheid van hun teksten te bevorderen.
    • terms

      Termijnen

      De termijnen worden altijd meegedeeld:

      • de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving
      • andere termijnen.

      Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.

      Je kan altijd nagaan welke termijn voor jou van toepassing is.

    • availability

      Beschikbaarheid

      Je hebt de mogelijkheid om iemand te contacteren voor:

      • vragen 
      • de opvolging van een dossier.

      Contact

      Bekijk onze contactpagina.

  • Overige engagementen

    • De procedures zijn automatisch waar mogelijk: je hoeft dus zelf niets te doen.
    • Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal. Je hebt er zeven dagen op zeven toegang toe.
    • We stellen je gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze online toepassingen. 
    • We bieden ondersteuning bij het gebruik van onze digitale toepassingen.
    • We luisteren naar jouw specifieke situatie.
    • In de mate van het mogelijke antwoorden we via het kanaal dat jij verkiest.
    • We gebruiken gegevens die reeds beschikbaar zijn bij andere publieke diensten (volgens de -wetgeving).
    • We verwijzen je door naar de bevoegde dienst indien je verzoek niet onder onze bevoegdheid valt.
    • Onze diensten zijn steeds in evolutie.
    • Je feedback wordt gebruikt om de diensten te verbeteren.

    Download de publicatie (PDF, 110.24 KB)